Verzekeren tegen cybercrime. Verstandig of niet?

Bedrijven worden dagelijks geconfronteerd met pogingen tot cybercrime. Wanneer een poging slaagt, draaien bedrijven vaak zelf voor de kosten op. Deze kosten kunnen hoog oplopen wanneer de website bijvoorbeeld wordt gehackt en de bedrijfsgegevens op straat komen te liggen. Maar ook bij imagoschade of een datalek zijn de kosten vaak niet te overzien. Daarom is het mogelijk een cybercrimeverzekering af te sluiten. Is dit verstandig?

Of het rendabel is om uw bedrijf te verzekeren tegen cybercrime is afhankelijk van verschillende factoren. Hoeveel risico loopt het bedrijf? Welke maatregelen kunt u zelf nemen om deze risico’s te beperken? Hoe hoog is de schade wanneer internetcriminelen binnen uw organisatie toeslaan? Hoe afhankelijk bent u van het internet en over hoeveel belangrijke gegevens en informatie beschikt u? Een cybercrimeverzekering is het overwegen waard.

Wat dekt de verzekering?
Check altijd goed wat de verzekering exact dekt voordat u de verzekering afsluit. Lees ook de voorwaarden goed door: het kan zijn dat u bijvoorbeeld alleen verzekerd bent wanneer uw computer over bepaalde antivirussoftware beschikt of wanneer het personeel van uw bedrijf voldoende op de hoogte is van de risico’s en bijgeschoold is. Over het algemeen dekt de cyberverzekering zes onderdelen:

  1. Systeeminbraak
  2. Privacy
  3. Digitale aansprakelijkheid
  4. Hacking
  5. Afpersing
  6. Omzetverlies door cyberaanvallen

Kortom: een verzekering tegen cybercrime kan verstandig zijn, maar dit verschilt per bedrijf. Wilt u meer weten over cybercrime? Op Finfin van Adfiz leest u welke vormen van cybercrime er zijn en kunt u testen hoeveel risico uw bedrijf loopt.

Inzicht is de belangrijkste succesfactor bij het nemen van financiële beslissingen. Op Finfin van Adfiz kunt u oriënteren en informeren voor het nemen van deze beslissingen.



23-10-2018
Onze website plaatst geen tracking cookies. Geïntegreerde (social) media als AddThis, YouTube of Facebook kunnen bij gebruik ervan dat wel doen.
Meer informatie

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat door een website op uw apparaat (computer, tablet of mobiele telefoon) wordt geplaatst.

Hoe wij cookies gebruiken

Wij plaatsen uitsluitend functionele cookies voor een optimale werking van de website. Bij uw volgende bezoek worden de cookies gebruikt om u te herkennen en dat maakt een volgend bezoek aan de site gemakkelijker.

Cookies van derden

Bij de cookies die via onze website worden geplaatst, kunnen cookies van andere partijen zitten. Deze cookies meten bijvoorbeeld het gebruik van onze website. Deze zogenaamde statistische cookies geven ons inzichten waarmee wij onze website vervolgens verder kunnen optimaliseren om zo de gebruikerservaring van bezoekers te verbeteren. Deze inzichten gebruiken wij uitsluitend ten behoeve van onszelf en er worden geen gegevens gedeeld met derden zoals bijvoorbeeld Google.

Verder treft u buttons aan van bijvoorbeeld Addthis, Facebook, Twitter of LinkedIn. Met deze buttons kunt u informatie van onze website delen. Ook is het mogelijk dat er video’s van YouTube op onze website staan of applicaties van andere partijen. Hiervoor worden cookies geplaatst vanuit deze (social) media. Wij hebben daar geen invloed op. Wilt u hier meer over weten? Lees dan de privacyverklaringen van deze (social media)kanalen. Daarin staat wat zij met de (persoons)gegevens doen die zij via dit soort cookies verwerken.

Uitschakelen cookies

U kunt het gebruik van cookies uitschakelen. Let erop dat u de instellingen apart voor elke browser en apparaat dat u gebruikt moet aanpassen. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.

Wees u ervan bewust dat als u geen cookies wilt, wij niet meer kunnen garanderen dat onze website helemaal goed werkt. Het kan zijn dat enkele functies van de site verloren gaan.

Slotopmerkingen

Wij zullen deze verklaring af en toe aan moeten passen, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen.

Top